MILLAINEN IHMINEN OLISIN, JOS EN BLOGGAISI?

10.02.00

Kun bloggaamista on takana jo useita vuosia, välillä herää kysymys siitä, millainen ihminen olisin, jos en bloggaisi? Kun tätä kysymystä oon jo hetken pyöritellyt päässäni, ajattelin tulla avaamaan tähän liittyviä ajatuksia.
Bloggaaminen on ollut mulla mukana arjessa jo useamman vuoden. Toki nuorempana bloggaaminen oli erilaista, mitä se on nyt. Silloin kerrottiin lähes kaikki elämässä tapahtuva ja jaettiin kuvia ihan kaikesta, mitä eteen sattui. Nykyään blogini painottuu enemmänkin muun muassa asukuviin, matkustamiseen, kauneuteen ja myös ihan arkisiin asioihin. Siksipä en oikein osaa "lokeroida" blogiani yhteen tiettyyn kategoriaan.
Mutta miten bloggaaminen on muuttanut mua ja millainen olisin, jos en bloggaisi? Tähän kysymykseen kysyin vastauksia muun muassa ystäviltäni.IMG_1943 Ihan ensimmäinen asia ystävieni mielestä olisi se, etten ottaisi yhtä paljon asukuvia tai kantaisi kameraa mukana niin usein. Tämä on totta. Toki varmasti ottaisin edelleen paljon kuvia, mutten todennäköisesti ottaisi kameraa niin intensiivisesti kaikkialle mukaan.
En varmasti panostaisi esimerkiksi Instagramiinkaan niin paljon, mitä nyt panostan. Itse kuitenkin koen Instagramin paikkana, jossa voin käyttää luovuutta ja jakaa sellaisia kuvia, jotka eivät välttämättä päädy blogin puolelle tai muualle sosiaaliseen mediaan.
IMG_1918 Joitakin asioita on myös ostettu vain blogin takia. Erilaiset kuvausalustat ja -rekvisiitat auttavat postauksen visuaalisessa puolessa ja luomaan kuviin tietynlaisen tunnelman. Näitä en varmasti tarvitsisi ilman blogia.
Jos en bloggaisi, en myöskään ymmärtäisi, kuinka paljon esimerkiksi yhden blogipostauksen eteen tarvitaan työtä ja aikaa. Ehkä pitäisin bloggaajien työtä helppona, jota se ei todellakaan ole. IMG_1936     En koe, että bloggaaminen olisi muuttanut mua huonompaan suuntaan vaan päinvastoin bloggaaminen on tehnyt musta rohkeamman jopa siinä miten pukeudun tai miten ilmaisen itseäni. Uskallan tarttua kiinni trendeihin ja kokeilla erilaisia asioita. Koen itseni myös itsevarmemmaksi ja rohkeammaksi, sillä ainakin itselläni vaati aluksi rohkeutta julkaista postauksia kaikkien luettavaksi ja arvosteltavaksi.
Oon myös tutustunut uusiin ihmisiin ja saanut yhden hyvän ystävän, johon en olisi tutustunut ilman yhteistä harrastusta! Bloggaamisen avulla oon saanut uuden perspektiivin visuaalisuudessa ja uskonkin, etteivät omat mieltymykset olisi samanlaisia ilman bloggaamisen avulla löytyneitä inspiraationlähteitä.
Haluaisin myös kuulla pyöriikö teillä samanlaisia ajatuksia bloggaamisen suhteen? Miten bloggaaminen on vaikuttanut suhun?

You Might Also Like

4 kommenttia

  1. Tää oli todella hauska idea ja mielenkiintoinen postaus :)

    Sara V

    VastaaPoista
  2. Tästähän tuli tosi kiva ja mielenkiintonen postaus! :-) Hyviä pointteja ja mä oon kans niin ilonen et oon bloggaamisen kautta päässy tutustumaan suhun!!<3<3

    VastaaPoista

Subscribe